уторак, 4. фебруар 2025.

Šamati 113. OSAMNAEST MOLITVI

 

Osamnaest molitvi


Čuo sam na Šabat, 15. Kisleva
Jehuda Leib Ha-Levi Ašlag (Baal HaSulam) 

U Šmone Esrei (Osamnaest molitvi) se kaže: „jer Ti čuješ molitvu svakih usta u Tvom narodu, Izrael, sa milošću”. I izgleda zbunjujuće, budući da se prvo kaže: „jer Ti čuješ molitvu svakih usta”, što znači čak i nedostojnih usta – Stvoritelj ipak čuje. Napisano je „svakih usta”, što znači čak i nedostojnih. Zatim se kaže: „… u Tvom narodu, Izrael, sa milošću”, što specifično znači molitvu koja je sa milošću. U suprotnom, ona se ne čuje. 

Radi se o tome da moramo da znamo da je sva težina u radu Stvoritelja izazvana kontradiktornostima koje se pojavljuju na svakom koraku. Na primjer, postoji pravilo da čovjek treba da bude skroman. Ali, ukoliko slijedimo ovaj princip, iako su naši mudraci rekli: „budi veoma, veoma skroman”, ovaj princip ne znači da to treba da bude i pravilo, jer znano je da čovjek treba da ide protiv čitavog svijeta i da se ne povinuje mnoštvu gledišta kojima svijet obiluje, kao što je napisano: „I njegovo srce je bilo  visoko na putevima Gospoda”. Otuda, za ovo pravilo ne može da se kaže da je kompletno.

A ako odemo u drugu krajnost, što je ponos, i to je pogrešno, jer „Za svakog ko je ponosan, Stvoritelj kaže: on i Ja ne možemo da boravimo na istom mjestu”. Isto tako možemo da vidimo i kontradiktornost u vezi sa patnjom. To jeste, ukoliko Stvoritelj nekoj osobi šalje patnju, a mi treba da vјerujemo da je Stvoritelj Dobro koje čini dobro, tada је patnja koju je On poslao svakako za dobro te osobe. Otuda, zašto molimo Stvoritelja da On ukloni patnju od nas?   

A kada je riječ o patnji, treba da znamo da patnja dolazi jedino da nas ispravi da bismo bili kvalifikovani da primimo Svjetlost Stvoritelja. Uloga patnje je jedino da pročisti tijelo, kao što su naši mudraci rekli: „kao što so oslađuje meso, tako patnja pročišćava tijelo”, i dodali su da je svrha molitve da zamijeni patnju. Tako i molitva, takođe, pročišćava tijelo. Međutim, molitva se naziva „put Tore”. Zbog toga je molitva efikasnija od patnje u pročišćenju tijela. Otuda, Micva je molitva u vezi sa patnjom, jer od toga proizlazi dodatna dobrobit i na individualnom i na opštem planu.

Otuda, kontradiktornosti uzrokuju da čovjek osjeća težinu i zastoje u radu Stvoritelja, i on ne može da nastavi rad, i osjeća loše. Njemu izgleda da on nije dostojan da preuzme teret kraljevstva nebesa „kao vo pod jarmom i kao magarac pod teretom”. Otuda, on se u to vrijeme naziva „nepoželjan”. Međutim, budući da je čovjekova jedina namjera da jača vjeru, koja se naziva Malhut, što je da podigne Šehina iz prašine, to jeste  njegov cilj je da veliča Njegovo Ime u svijetu, Njegovu slavu, tako da Šehina ne poprimi formu siromaštva i oskudnosti, tada Stvoritelj čuje „molitvu svakih usta”, čak i onog nepoželjnog, koji osjeća da je još daleko od rada Stvoritelja. 

Ovo je značenje za „jer Ti čuješ molitvu svakih usta”. Kada On čuje molitvu svakih usta? To je tada kada narod Tvoj Izrael moli sa milošću, to jeste sa jednostavnom milošću moli za „uzdizanje Šehina iz prašine”, da primi vjeru. To je poput nekoga ko nije jeo tri dana. I, kada od drugog traži da mu da nešto za jelo, on ne traži ni za kakav luksuz ni dodatak, već prosto traži da mu se dȃ nešto da mu oživi dušu. 

Isto tako je u radu Stvoritelja, kada se čovjek nađe između nebesa i zemlje, on ne traži od Stvoritelja nešto suvišno, već jedino Svjetlost vjere, to jeste da mu Stvoritelj otvori oči tako da može na sebe da preuzme kvalitet vere. To se naziva „uzdizanje Šehina iz prašine”. Takva molitva se prihvata od „svakih usta”. To jeste, u kakvom god stanju da se čovek nalazi, ukoliko moli da mu se duša oživi vjerom, njegova molitva će biti uslišena. 

To se naziva „sa milošću”, kada čovjek moli jedino za to da se od Gore smiluju njemu da može da održi svoju životnost. Ovo je značenje za ono što je napisano u Zoharu da se molitva siromašnih odmah prihvata. To jeste, kada je to za Šehina, odmah se prihvata.

Link - 113. The Eighteen Prayer

 

Нема коментара:

Постави коментар

Напомена: Само члан овог блога може да постави коментар.