среда, 7. јун 2023.

Šamati 72: POUZDANJE JE ODJEĆA ZA SVJETLOST


Pouzdanje je odjeća za Svjetlost

Čuo sam 10. Nisana, 31. mart 1947. godine
Jehuda Leib Ha-Levi Ašlag (Baal HaSulam)

Pouzdanje je odjeća za Svjetlost koja se naziva „Život”. I postoji pravilo da nema Svjetlosti bez Kli. Slijedi da Svjetlost, koja se naziva „Svjetlost Života”, ne može da se odjene ni u šta drugo osim u neku Kli. A  Kli u koju se Svjetlost Života odijeva, uobičajeno se naziva „pouzdanje”. To znači da čovjek vidi da može da uradi bilo koju stvar, čak i onu najtežu. 

Otuda, Svjetlost se osjeća i prepoznaje u Kli pouzdanja. Zbog toga se život čovjeka mjeri kroz mjeru pouzdanja koje se tu otkriva. I čovjek može da mjeri stepen svoje životnosti u skladu sa mjerom pouzdanja koje osjeća.

Iz tog razloga čovjek za sebe može da vidi da dokle god je njegov stepen životnosti visok, pouzdanje sija na svaku pojedinu stvar, i on ne vidi ništa što bi ga moglo spriječiti da dobije ono što hoće. To je zato što Svjetlost Života, to jeste sila od Gore, sija za njega i on može da radi  nadljudskim snagama, budući da Viša Svjetlost nije ograničena poput korporalnih sila.  

Međutim, kada čovjeka napusti Svjetlost Života, što se razmatra za to da je on pao sa stepena na kojem je prethodno bio, tada on postaje „pametan” i počinje sve da preispituje. Čovjek počinje da kalkuliše korist u svemu da li je nešto za njega vrijedno da uradi ili nije. On postaje umjeren i razborit, i više nije živahan i ushićen kakav je bio prije nego što je počeo da pada sa svog stepena  životnosti.  

Međutim, čovjek nema mudrosti da kaže da su se sva pamet i visprenost, kojima je sada nagrađen da razmišlja o svemu, pojavile otuda što je izgubio duh Života koji je ranije imao. Umjesto toga, on misli da je sada postao pametan i da više nije nepromišljen i nemaran kakav je bio prije nego što je izgubio Svjetlost Života. 

Ali, čovjek treba da zna da je sva pamet koju je sada stekao njemu došla jer je izgubio duh Života koji je prethodno imao. Ranije, on je mjerio sve akcije u odnosu na Svjetlost Života koju mu je Stvoritelj dao. A sada, kada se nalazi u stanju pada, zla inklinacija ima snagu da čovjeku dođe sa svim svojim „opravdanim argumentima”. 

Savjet za to je da čovjek za sebe treba da kaže: „Ja sada ne mogu da razgovaram sa svojim tijelom i da se sa njim raspravljam”. I, treba da kaže: „Ja sam sada mrtav i čekam na vaskrsenje mrtvih”.

I tada on mora da počne da radi iznad razuma, to jeste da kaže svom tijelu: „Sve što ti kažeš je tačno, i ja nemam ništa razumno da ti odgovorim. Ipak, nadam se da ću iznova početi sa radom. Sada preuzimam na sebe Toru i Micvot i postajem prozelit. I, naši mudraci su rekli: ‘Prozelit koji se preobratio je poput novorođenčeta’. I sada, ja čekam spasenje od Stvoritelja; On će mi sigurno pomoći i ja ću ponovo doći na put svetosti. Kada budem imao snagu u svetosti, ja ću imati šta da ti odgovorim. Ali za sada moram da idem iznad razuma, jer sam i  dalje bez uma svetosti. Tako, tijelo, ti možeš da pobijediš svojim razumom i ja ne mogu da uradim ništa drugo osim da vjerujem u naše mudrace, koji su rekli da treba da izvršavam Toru i Micvot vjerom iznad razuma. Ja svakako moram da vjerujem da će se snagom vjere nama pomoći od Gore, kao što su naši mudraci rekli: ‘Onome koji dolazi da se pročisti, se pomaže’”.

Link - Confidence Is the Clothing for the Light

 

Нема коментара:

Постави коментар

Напомена: Само члан овог блога може да постави коментар.