четвртак, 6. јул 2023.

Šamati 71: U TAJNOSTI PLAČI DUŠO MOJA - 2


U tajnosti plači dušo moja - 2

Čuo sam 25. Sivana, 28. jun 1943. godine
Jehuda Leib Ha-Levi Ašlag (Baal HaSulam)

„U tajnosti plači, dušo moja, zbog vašeg ponosa”*, zbog ponosa Izraela. On (Baal HaSulam) pita: „Postoji li  plač pred Stvoriteljem? Naposljetku, ‘snaga i radost su na mjestu gdje Gospod boravi!’” Treba da razumijemo pitanje plača u duhovnom. Plač je na mjestu gdje čovjek sebi ne može da pomogne, i on plače da bi mu neko drugi pomogao. A „u tajnosti” označava skrivenosti i protivrječnosti koje se otkrivaju u svijetu.


*Jeremija 13:17
Ако ли ово не послушате, душа ће моја плакати тајно ради охолости ваше и ронити сузе, сузе ће тећи из ока мог, јер ће се заробити стадо Господње.

Ovo je značenje za napisano: „U tajnosti plači, dušo moja” jer „Sve je u rukama nebesa, osim straha nebesa”.

O ovome su naši mudraci rekli: „Plač je u unutrašnjem odajā”. To znači da kada Svjetlost sija jedino u unutrašnjem i nema otkrivanja Svjetlosti spolja, jer nižima nedostaju Kelim da mogu da je prime, tada postoji plač. Međutim u „spoljašnjem odajā”, gdje Svjetlost može da se otkrije spolja, kada obilje postane otkriveno dolje, nižima, tada „snaga i radost su na mjestu gdje Gospod boravi”, i sve se vidi. Ipak, kada Stvoritelj ne može da daje nižima, to se naziva „plač”, jer Njemu su potrebne Kelim nižih.

Link - My Soul Shall Weep in Secret – 2


Нема коментара:

Постави коментар

Напомена: Само члан овог блога може да постави коментар.