
Šabat Berešit i Šabat šest hiljada godina
Postoje dva razabiranja za Šabat: 1) Berešit (Postanje, u početku), i 2) šest hijada godina.
Razlika između njih je u sljedećem: znano je da postoji prekid (Švita) i postoji pauza (Nefiša). Prekid je kada nema šta da se doda. Međutim, pauza potiče od riječi „stao da napravi pauzu (Lafuš)” što znači da je on usred svog rada, i budući da on nema snagu da nastavi svoj rad, on je zastao da obnovi vitalnost i snagu, i zatim da nastavi svoj rad.
Šabat Berešit je stanje u kojem nema šta da se doda, i naziva se prekid. A Šabat šest hijada godina se razmatra za pauzu, kroz koju čovjek prima snagu i vitalnost, tokom radnih dana. Sada možemo da razumijemo ono što su naši mudraci rekli: „Šabat je rekao: ‘Ti si svima dao partnera, ali meni nisi’”. I Stvoritelj je odgovorio: „Izrael će biti tvoj partner”.
Partner je Zeir Anpin, i ukoliko postoji Nukva, moguć je Zivug (uparivanje) i iz tog Zivug proizlaze potomci, to jeste obnavljanje i dodavanja. Nukva se razmatra za nedostatak (Hisaron). I, ukoliko na nekom mjestu postoji nedostatak, tada postoji i prostor da se taj nedostatak ispravi. I sve ispravke se razmatraju za postizanje ispunjenja kroz širenje Više Svjetlosti na mjesto nedostatka. Slijedi da od samog početka nije postojao nikakav stvarni nedostatak, već je sav nedostatak, za koji se na početku mislilo da je nedostatak, od početka bio dio ispravke, to jeste kroz njega se Viša Svjetlost uliva od Gore.
Ovo je poput toga kada se čovjek udubi u neku materiju i napreže se da je razumije. Kada on postigne razumijevanje, tada je suprotno – on više ne osjeća patnju koju je imao dok nije razumijevao tu materiju, već je zadovoljan zato što sada on osjeća radost. Radost se mjeri količinom truda koji je uložio u to da razumije materiju.
Otuda, vrijeme udubljivanja u materiju naziva se Nukva, nedostatak (Hisaron). A kada se čovjek ujedini sa nedostatkom (Hisaron), tada on rađa potomke, što je obnavljanje. I, zbog toga je Šabat prigovorio: „Budući da na Šabat nema rada, tu neće biti ni potomaka ni obnavljanja”.
Link - 124. A Shabbat of Beresheet and of the Six Thousand Years
Нема коментара:
Постави коментар
Напомена: Само члан овог блога може да постави коментар.