понедељак, 23. јануар 2023.

Šamati 54: CILJ DUHOVNOG RADA - 1


Cilj duhovnog rada – 1

Uslušano 16. Ševata, 13. februar 1941. godine

Jehuda Leib Ha-Levi Ašlag (Baal HaSulam)

Znano je da je služenje, prije svega, davanje zadovoljenja svom Tvorcu. Ipak, čovjek mora da zna šta je to „davati”, jer su se na tu riječ svi navikli, a znano je da navika slabi okus. Zato moramo detaljno da objasnimo značenje riječi „davati”. 

Radi se o tome da je želja za primanjem takođe inkorporirana u želju za davanjem nižeg (međutim, želja za primanjem može da se koristiti uz ispravku), u suprotnom nema povezanosti između davaoca i primaoca. To je zato što nije moguće da se partnerstvo razvije ukoliko jedan daje, a drugi ne daje. Jedino tada kada oba pokazuju ljubav jedan prema drugom postoji povezanost i prijateljstvo između njih. Ali, ukoliko jedan pokazuje ljubav, a drugi na to ne odgovara, takva ljubav nije stvarna i nema pravo da postoji. 

I, naši mudraci su tumačili riječi: „… i kažem Cionu: ‘Vi ste Moj narod!’” (Isaija 51), da ne treba reći Ami („Moj narod!”), već Imi („sa Mnom”). Što znači „… da budeš u partnerstvu sa Mnom” (Zohar Berešit 5), što znači da su stvorenja u partnerstvu sa Stvoriteljem. Slijedi da kada niži želi da daje Stvoritelju, on treba i da primi od Stvoritelja. To se i naziva partnerstvo, kako Viši daje tako i niži daje. 

Međutim, želja za primanjem treba da žudi da prione uz Njega i primi Njegovo obilje, životnost i dobrotu; i ovo je bila svrha stvaranja – Činiti dobro Njegovim stvorenjima. Međutim, zbog razbijanja Kelim koje se dogodilo u svijetu Nekudim, želja za primanjem je pala pod upravu Klipot. I, time su se u Kli pojavila dva razabiranja:   

1. Razvio se odnos prema zadovoljstvima odvajanja. A rad na izlaženju iz uprave Klipot naziva se „rad pročišćenja”. 

2. Drugo razabiranje koje se dogodilo zbog razbijanja je odvajanje od duhovnih zadovoljstava.  Drugim riječima, pojedinac postaje odvojen od duhovnog i nema želju za duhovnim. Ispravka ovoga se naziva „svetost" (Keduša) gdje je redosled rada da žudi za Njegovom veličinom. U tom stanju, Stvoritelj za čovjeka sija u ovim Kelim. 

Međutim, mi treba da znamo da u mjeri u kojoj čovjek ima čiste Kelim, koje se nazivaju „mrzjeti zlo”, u toj istoj mjeri on može da radi u svetosti, kao što je rečeno: „Oni koji vole Gospoda, mrze zlo”.

Slijedi da postoje dva razabiranja:

            - čištoća

            - Keduša.

Keduša se naziva Kli, jer je to priprema za primanje Njegovog dobra u skladu sa Njegovom misli „Činiti dobro Njegovim stvorenjima”. Međutim, ova Kli se pripisuje nižima, što znači da je na nama da je ispravimo. Drugim riječima, na nama je da žudimo za dobrim, a ovo znači intenzivno angažovanje u veličanju Njega i u sopstvenoj niskosti. 

A ipak, obilje koje treba da se pojavi u Kli od Keduša je u rukama Stvoritelja. On je taj koji nižima uliva obilje. U to vrijeme, niži ne može, ni na koji način, u tome da pomogne, i ovo se naziva: „Tajne stvari pripadaju Gospodu našem Bogu”. 

Misao stvaranja, nazvana „Činiti dobro Njegovim stvorenjima” počinje u svijetu Ein Sof. Iz tog razloga mi molimo Ein Sof, znači povezanost koja postoji između Stvoritelja i stvorenja. Ovo je značenje onoga što je napisano u Arijevim spisima – da mi treba da molimo Ein Sof. To je tako jer Acmuto nema nikakvu povezanost sa stvorenjima, jer povezanost započinje u svijetu Ein Sof, gdje je Njegovo Ime, što je korijen stvaranja. 

Ovo je značenje onoga što je napisano u Jerusalimskom Talmudu, da čovjek koji moli, on moli Ime, što znači da postoji Njegovo Ime, i Njegovo Ime i Ein Sof, u jeziku legendi, nazivaju se: „kula puna obilja”. Zbog toga mi molimo Ime, da bismo primili dobro koje je unapred pripremljeno za nas. 

Zato se Keter naziva „Njegova volja da čini dobro Njegovim stvorenjima”, a sâmo obilje se naziva Hohma. Zbog toga se Keter naziva „Ein Sof” i „Emanator”. Međutim, Hohma se još ne naziva „emanirano”, jer u Hohma još ne postoji Kli, i to se razmatra za Svjetlost bez Kli.

Iz ovog razloga se i Hohma takođe razabira kao Emanator, jer nema postignuća Svjetlosti bez Kli. I, sva razlika između Keter i Hohma je u tome što se u Hohma korijen emaniranog otkriva u većoj mjeri. 

Link – The Purpose of the Work – 1



Нема коментара:

Постави коментар