петак, 3. октобар 2025.

Šamati 128: OD OVE GALGALTA KAPLJE ROSA NA ZEIR ANPIN


Od ove Galgalta kaplje rosa na Zeir Anpin

Čuo sam trećeg dana nedelje Mišpatim
(27. februar 1943. godine)
Jehuda Leib Ha-Levi Ašlag (Baal HaSulam)

„Od ove Galgalta (lobanja) kaplje rosa na Zeir Anpin" (Knjiga Zohar)*. A što se tiče Se’ara (kosa) i bjeline, postoji udubljenje ispod svake dlake, i to je značenje za napisano (Jov 9:17): „Olujom (hebrejski Se’ara) On će oboriti mene”. I ovo je značenje za napisano: „Tada je Gospod odgovorio Jovu iz oluje". I to je značenje za: „Svaki prebrojani neka uloži pola šekela za šekel svetosti". I to je značenje za: „Beka (udubljenje) po glavi za iskupljenje vaših duša" (Izlazak 30:13; 38:26).

*Rashbi/Zohar for All/Vol. 8 chevron_right Haazinu, 35

Jov 9:17 Jer, za dlaku jednu on mene satire, bez razloga moje rane umnožava.
Se’ara znači i dlaka (vlas kose, kosa) i oluja.
Be'-ka (Beqa`, „half") = pola šekela 

Treba da razumijemo pitanje Se’arot (dlake, kosa) – to je tama (crno) i mastilo. To znači da kada čovjek osjeća udaljenost od Stvoritelja, zato što ima strane misli, to se naziva dlake (kosa). A Havarta (bjelina) znači „bijelo”. To jeste, kada se Svjetlost Stvoritelja izlije na čovjeka, to njega približava Stvoritelju. Tada se oni zajedno nazivaju „Svjetlost i Kli”. 

Redoslijed rada je takav da kada se čovjek probudi da radi za Stvoritelja, to je zato što mu je data bjelina. U to vrijeme čovjek u radu Stvoritelja osjeća životnost i Svjetlost. A nakon toga njemu dolaze strane misli, zbog kojih on pada sa svog stepena i udaljava se od rada. Strana misao naziva se Se’ara (oluja/dlaka). I postoji udubljenje ispod vlasi kose, što je nedostatak i udubljenje na lobanji. 

Prije nego što su mu došle strane misli, on je imao kompletan Roš (glava), i bio je blizu Stvoritelju. A, kroz strane misli on se udaljava od Stvoritelja. To se razmatra za to da on ima Hisaron (nedostatak) u svom Roš. I kroz patnju, kada žali zbog toga, on iz te rupe (nedostatak) širi „izvor vode” ponovo. Tako, Se’arot (kosa, dlake) postaju kanal za prenošenje Svjetlosti (obilje), čime on ponovo biva nagrađen sa „bijelo”. 

A zatim njemu ponovo dolaze strane misli, i on time opet postaje udaljen od Stvoritelja. I, ponovo se stvara udubljenje ispod korijena vlasi kose, rupa i Hisaron u njegovoj glavi. I on, dok žali zbog toga, ponovo širi „izvor vode”, i tada Se’arot (dlake/kosa) postaju kanal koji provodi Svjetlost (obilje). 

Ovaj proces se nastavlja iznova i iznova, kroz uspone i padove, sve dok se Se’arot (dlake/kosa) ne umnože do potpune mjere. To znači da svaki put kada čovjek ispravi svoje stanje, on širi obilje. To obilje se naziva „rosa”, kao u stihu: „… jer je moja glava puna rose” (Pjesma nad Pjesmama 5:2)*. To je zbog toga što obilje dolazi postepeno, kap po kap. I, kada čovjek u potpunosti kompletira svoj rad i u potpunosti postigne rečeno: „i on se više neće vratiti budali", tada se to razmatra da „rosa oživljava mrtve" (Zohar).


*Pjesma nad pjesmama 5:2
Ja spavam, a srce je moje budno; eto glasa dragog mog, koji kuca: Otvori mi, sestro moja, draga moja, golubice moja, bezazlena moja; jer je glava moja puna rose i kosa moja noćnih kapi. 

Ovo je značenje za Beka (udubljenje), što znači da su strane misli te koje prave rupe u glavi. I takođe, što se tiče materije polovina šekela, to znači da je čovjek pola grešnik i pola pravednik. Ali, treba da razumijemo da te polovine nisu u isto vrijeme. Umjesto toga, u svakom vremenu mora da postoji potpuno stanje. To je zbog toga što, ako je čovjek prekršio jednu Micva i nije je izvršio, on se više ne razmatra za to da je pola grešnik već da je potpuni grešnik. 

Međutim, ovo je u dva vremena. U jednom vremenu on je pravednik, što znači da je prionut uz Stvoritelja, i tada je potpuni pravednik. A u vrijeme pada, on je grešnik. To je značenje za napisano: „Svijet je stvoren samo za potpune pravednike ili za dovršene grešnike". I, zato se i naziva „pola", budući da postoje dva vremena. 

I ovo je „… da iskupite svoje duše”. Kroz udubljenje (kroz udare stranih misli) čovjek osjeća da  njegova glava nije kompletna, jer kad strana misao dođe, njegov um više nije potpuno uz Stvoritelja. I, kada on zbog toga žali, to uzrokuje da on iskupljuje svoju dušu. To je tako jer svaki put kada se pokaje, on tada širi obilje (Svjetlost) sve dok se obilje ne upotpuni na način „… moja glava je puna rose". 

Link - 128. Dew Drips from that Galgalta to Zeir Anpin


Нема коментара:

Постави коментар

Напомена: Само члан овог блога може да постави коментар.