Uslušano 1943. Godine
Rečeno je: „Neću umrijeti, nego ću živjeti” (Psalmi 118:17). Da bi postigao istinu (Emet) čovjek mora da osjeti to da je on ukoliko ne postigne istinu mrtav, a on želi da živi. Zato se rečeno „Neću umrijeti, nego ću živjeti” odnosi jedino na čovjeka koji hoće da postigne istinu.
Komentar rava Lajtmana iz lekcije 22.okt 21: „Neću umrijeti nego ću živjeti” znači da onaj koji je za
sebe odlučio da ne želi da umre, u duhovnom smislu, na kraju i dođe u duhovni
život. To je jedini put jer je on uvijek između ova dva razabiranja duhovnog
života i duhovne smrti.
Otuda se kaže: „Jona Ben Amitai (sin Amitaia)”. Naziv Jona dolazi
od hebrejske riječi Honaa (Ona'ah –obmana). A Ben (sin) dolazi od riječi
Mevin (onaj koji razumije). To jeste
on razumije jer uvijek ispituje stanje u kojem se nalazi, i vidi da obmanjuje sebe da on ide putem istine. Istina
se naziva „davanje”, Lišma, „zarad
Stvoritelja”, a on, suprotno od toga, vara i obmanjuje sebe, to jeste on prima
za sebe, što je Lo Lišma. Ali zbog
toga što on vidi svoje istinito stanje, kasnije je nagrađen sa „Amitai” što je Emet (istina).
I ovo je tajna rečenog: „Oči tvoje, kao kod golubica” (Pjesma nad pjesmama). Eynaim od Keduša (oči od Keduša), jesu Eynaim od Šehina (oči od Šehina) i one jesu Yonim (golubice). Ove nas oči (Eynaim) obmanjuju i mi mislimo da Šehina nema Eynaim, kao što je rečeno u Zoharu: „Prelijepa djevojka, koja nema oči”. Istina je da onaj koji je nagrađen istinom, vidi da ona ima oči. To je značenje za: „Ukoliko nevjesta ima lijepe oči, njeno tijelo ne treba provjeravati”
Link - I Shall Not Die but Live
Нема коментара:
Постави коментар