петак, 9. јун 2023.

Šamati 39: I UVEZALI SU ONI LISTOVE SMOKVE


I uvezali su oni listove smokve

Čuo sam 26. Ševata, 16. februar 1947. godine
Jehuda Leib Ha-Levi Ašlag (Baal HaSulam) 

List označava sjenku koju list pravi u odnosu na Svjetlost znači u odnosu na sunce. Postoje dvije vrste sjenki: jedna dolazi sa strane Keduša, a druga dolazi uslijed grijeha.

Tako, postoje dvije vrste skrivenosti Svjetlosti. Kao što u korporalnom sjenka skriva sunce, tako postoji i skrivenost Više Svjetlosti nazvane „sunce”, koja dolazi sa strane Keduša, zarad toga da bi čovjek imao izbor. Kao što je rečeno o Mojsiju: „I Mojsije je zaklonio svoje lice, zato što se bojao da pogleda…”. Sjenka dolazi zbog straha, a strah znači da se pojedinac boji da primi obilje, jer možda neće biti u stanju da ga primi zarad davanja. 

Slijedi da sjenka dolazi zbog Keduša, što znači da čovjek hoće da prione uz Stvoritelja. Drugim riječima Dvekut se naziva davanje, i čovjek se boji da on možda neće moći da bude u stanju da daje. Slijedi da je on prionut uz Keduša, i to se naziva „Sjenka koja dolazi sa strane Keduša”. 

No, postoji takođe i sjenka koja dolazi zbog grijeha. To znači da pojedincu skrivenost dolazi ne kao posljedica toga što ne želi da primi, već je suprotno, skrivenost se pojavljuje upravo zbog njegove želje da primi zarad sebe, i zbog toga Svjetlost odlazi. Jer sva razlika između Keduša i Klipa jeste u tome što Keduša hoće da daje a Klipa hoće  jedino da primi i neće da daje, uopšte. Iz ovog razloga razmatra se da ta sjenka dolazi sa strane Klipa. 

I, nema drugog savjeta da se izađe iz tog stanja, osim kao što je napisano: „I uvezali su listove smokve i načinili za sebe pojaseve” (Berešit 3). Pojasevi označavaju sile tijela, ujedinjene u formi sjenke Keduša. To jeste, da iako sada oni nemaju Svjetlost, jer je uslijed grijeha Svjetlost otišla, oni i dalje nadilaze tako da rade zarad Stvoritelja kroz silu iznad razuma, i to se  naziva „prisilom”. 

Ovo je značenje stiha: „I čuli su glas Gospoda... i sakrio se Adam i žena njegova …”. To znači da su oni ušli u sjenku.  Ovo je značenje i za „i Mojsije je zaklonio svoje lice”. 

Znači da je Adam postupio isto kao Mojsije. „I, Stvoritelj mu je rekao: „Gdje si?” Adam je odgovorio: „Čuo sam Tvoj glas u vrtu i uplašio sam se zato što sam nag, i sakrio sam se”. „Nag” – znači razodjenut od Više Svjetlosti. Tada ga je Stvoritelj pitao: šta je razlog iz kojeg si otišao u sjenku nazvanu “sakrio sam se jer sam nag”. Da li je to bilo zbog sjenke Keduša ili zbog grijeha? I, Stvoritelj ga je pitao: „Da li si jeo sa drveta sa kojeg sam Ja zapovijedio da se sa njega ne jede?” – što znači zbog grijeha. 

No, ukoliko se sjenka pojavljuje kao posljedica grijeha, ona se naziva: „slike, stvaraoci slika i čarobnjaci”, kao što je rečeno: „Bog ih je načinio jedne nasuprot drugih”. Kao što u Keduša postoje sile da izvrše promjene i pokažu znake i čuda, tako postoje sile i u Sitra Ahra.

I pravednici  ne koriste ove sile jer su „…jedne nasuprot drugih…” da ne bi dali snagu za to da Sitra Ahra čini isto.

I, samo u posebnim prilikama Stvoritelj ne daje istu silu koja je u Keduša i za Sitra Ahra. To je poput toga kada je Ilija na planini Karmel rekao: „Zovi me”, tako da oni ne bi mogli da kažu da je to bilo djelo vradžbine, to jeste da postoji sila koja može da sakrije Višu Svjetlost.

Otuda pojasevi koji se prave od listova smokve potiču od grijeha Drvo znanja. Ovi listovi označavaju sjenku koja dolazi uslijed grijeha. I ovdje uzrok sjenke ne dolazi od strane Keduša, što je kada oni sami biraju sjenku, već oni uzimaju sjenku jer nemaju drugi izbor. Ovo može da posluži samo da se izađe iz stanja pada, ali nakon toga rad mora da počne iznova.

Link - And They Sewed Fig Leaves

 

Нема коментара:

Постави коментар

Напомена: Само члан овог блога може да постави коментар.