четвртак, 8. јун 2023.

Šamati 73: NAKON CIMCUM


Nakon Cimcum

Čuo sam 1943. godine
Jehuda Leib Ha-Levi Ašlag (Baal HaSulam)

Nakon Cimcum, Viših Devet postali su mjesto Keduša, a Malhut, nad koju je postavljen Cimcum, postala je mjesto svjetova. I, mi treba da načinimo dva razabiranja:   

1. Prazno mjesto, što je mjesto za Klipot, čija je esencija želja za primanjem za sebe; 

2. Slobodno mjesto mjesto koje je postalo slobodno da bi moglo da primi ono što čovjek bira Keduša ili suprotno. 

A da nije bilo Cimcum, čitava  stvarnost bi bila u formi jednostavne Svjetlosti. I, tek nakon što se dogodio Cimcum, stvoreno je mjesto za izbor izvršavati dobro ili zlo. 

Time što se bira (da se izvršava) dobro, obilje se širi do tog mjesta. I to je značenje za riječi u Arijevim spisima, gdje se kaže da Svjetlost od Ein Sof iluminira ka nižima. Ein Sof se naziva želja da se čini dobro Njegovim stvorenjima. I, mada razabiramo mnoge svjetove, 10 Sefirot i ostala imena, sve to dolazi od Ein Sof, što se naziva „Misao stvaranja”. 

Imena svake Sefira i svijeta ukazuju na širenje obilja iz Ein Sof, koje se spušta specifično kroz određenu Sefira i svijet. Otuda, budući da niži ne mogu da prime Njegovo obilje bez prethodne pripreme i ispravke tako da niži mogu da prime, načinjene su ispravke zahvaljujući kojima se pojavila mogućnost da niži prime. To se naziva Sefirot. 

Drugim riječima, svaka Sefira ima svoju, jedinstvenu ispravku. I zbog toga postoji mnogo razabiranja koja su jedino u odnosu na one koji primaju, jer kada niži prima obilje Ein Sof, on prima kroz specifičnu ispravku koja ga čini podesnim da primi. To znači da niži prima kroz određenu Sefira, dok u samom obilju nema promjene. 

Sada pitanje molitve koju uzdižemo ka Stvoritelju, ka Svjetlosti Ein Sof, možemo da razumijemo kao vezu koju Stvoritelj ima sa Njegovim stvorenjima, i koja se naziva: „Njegova želja da čini dobro Njegovim stvorenjima”. I iako postoji mnogo različitih imena kada je u pitanju namjera molitve, tumači se da će obilje biti dato kroz ispravke koje su u ovim imenima. To je zbog toga što će precizno kroz ispravke duša obilje doći u ruke primalaca. 

Link - After the Tzimtzum


Нема коментара:

Постави коментар

Напомена: Само члан овог блога може да постави коментар.