уторак, 30. септембар 2025.

Šamati 127: RAZLIKA IZMEĐU SUŠTINSKOG, ESENCIJE I DODATNOG OBILJA

 
Razlika između suštinskog, esencije i dodatnog obilja

Čuo sam na četvrti dan poluprazničnih dana Sukot
(30. septembar 1942. godine) u Jerusalimu
Jehuda Leib Ha-Levi Ašlag (Baal HaSulam) 

Znano je da odlazak Svjetlosti Mohin i prestanak Zivug (uparivanje) nastaje jedino kada se doda Svjetlost (Mohin), a srž (Jakar) stepena ZON (Zeir Anpin  i Nukva) su Vav i Nekud (tačka). To znači da Malhut, po svojoj suštini, jeste samo tačka, crna tačka koja unutar sebe nema nimalo bijelog. 

I, ukoliko čovjek tu tačku prihvati za srž a ne za nešto suvišno, čega želi da se oslobodi, već naprotiv, ukoliko on to razmatra za ukras, tada se to naziva „lijep dom u srcu čovjeka”. To je zbog toga što on ne osuđuje takvo služenje već razmatra da je to esencijalno za njega. To se naziva „uzdizanje Šehina iz prašine”. I, kada čovjek uspostavi ovu osnovu za esencijalnu, on nikada ne može da padne sa svog stepena, budući da od esencije nema odvajanja. 

I, kada čovjek preuzme na sebe da radi kao crna tačka, čak i u najvećoj tami u svijetu, Sveta Šehina kaže: „Ne postoji mjesto gdje se mogu sakriti od tebe”. Otuda: „Za Njega sam vezan jednim čvorom”, „i veza se nikada neće prekinuti”. Zbog toga čovjek nema prekid u prianjanju (Dvekut). 

I ukoliko čovjeku dođe nešto iluminacije od Gore, što se naziva „dodatak”, on to prima na način „neizbežno i bez namere” (nije moguće da se uzdrži od užitka, ali nije ni imao namjeru da se osladi) , jer to dolazi od Stvoritelja, bez ikakvog pobuđivanja sa strane čovjeka. I, to je značenje za: „Ja sam crna ali lijepa …”*, jer ako možeš da prihvatiš tu tamu, vidjećeš koliko sam lijepa. 


* Pjesma nad pjesmama 1:5
Crna sam, ali sam lijepa, kćeri Jerusalimske, kao šatori Kidarski, kao zavjesi Solomunovi. 

Ovo je značenje za rečeno: „Ko je prazne glave (glup), neka svrati ovamo” (Priče Solomunove, 9:4)*. Kada čovjek odustane od svih svojih poslova, i hoće da radi jedino zarad Stvoritelja na način „Bio sam poput životinje pred Tobom" (Psalmi, 73:22), tada je on nagrađen time da vidi krajnje savršenstvo. I, to je značenje za rečeno „bez srca, rekla je njemu…”. I, budući da je on bio bez srca, on je morao da bude prazne glave (glup), inače ne bi mogao da se približi.

 
* Priče Solomunove 9:4
Ima li jednog jednostavnog čovjeka? Nek dođe ovamo!` Onome tko je lišen razuma ona veli: 

Ali, čovjek nekada pada u stanje koje se naziva „Šehina u izgonu”, kada se njegova tačka spušta u odvojene (nečiste) svjetove BYA. I tada se to naziva „ruža među trnjem”, zbog toga što ima formu trnja i bodlji, i u takvom stanju čovjek ne može da primi nikakvo punjenje jer je pod upravom Klipot. I, ovo dolazi kroz akcije čovjeka, jer čovjekove akcije dolje pobuđuju korijen čovjekove duše Gore, u svetoj Šehina. Ovo znači da, ako se čovjek nalazi dolje, u ropstvu želje za primanjem, on pobuđuje isto to Gore, i on time uzrokuje da Klipa vlada nad Keduša Gore. 

Ovo je značenje za Tikun Hacot (ponoćna ispravka), kada molimo za uzdizanje Šehina iz prašine, to jeste za njeno uzdizanje, da bude važna, budući da se Gore i dolje određuje stepenom važnosti. I, tada se to naziva crna tačka. U vrijeme Tikun Hacot čovjek dobija snagu (nadilazi sebe) i kaže da hoće da ispuni ono što je rečeno o „Livni i Šimi”. Livni je svojstvo Lavan (bijelo) a ne crno. A Šimi znači Šmi'am (slušanje), to jeste razumijevanje, što znači on razumije i prihvata da na sebe preuzme teret Kraljevstva nebesa. 

A Tikun Hacot (ponoćna ispravka) je Tikun od Mehica (odvajanje), to jeste ispravka „odvajanje Keduša od Klipot”, što je ispravka zla koje je u želji za primanjem i povezivanje sa željom za davanjem. 

Gola (izgon) se sastoji od istih slova kao i Ge'ula (iskupljenje), i razlikuje se samo u slovu „Alef”. To jeste, mi treba da privučemo Aluf (Aluf Šel Olam – Gospodar svijeta) u Gola (izgon) i tada odmah osjetimo Ge'ula (iskupljenje). To je značenje za rečeno: „Onaj koji nemarom uzrokuje štetu neka plati onim najboljim što ima” (Bava Kama 9b)*. I zato je rečeno: „Kad je sud dolje nema suda Gore”.

 
* Bava Kama 9b
… onaj koji je odgovoran za štetu prouzrokovanu nedovoljnim čuvanjem dužan је da svojim najkvalitetnijim zemljištem isplati naknadu štete.

 

Link - 127. The Difference between Kernel, Essence, and Added Abundance

 


Нема коментара:

Постави коментар

Напомена: Само члан овог блога може да постави коментар.