Jehuda Leib Ha-Levi Ašlag (Baal HaSulam)
U pjesmama Šabata je napisano: „otkriće nam okus dvanaest Halot* (subotnji hljebovi), koji su slovo u Njegovom Imenu, udvojeno i slabo”.
Dvaneset hljebova – to je zapravo jedan hljeb koji ima dva para po šest pletenica. I od istog tijesta izdvaja se mali dio, što je prinova.
Treba da tumačimo riječi svetog Arija. Znano je da su dva Vav načinjena kroz Cimcum Bet, što znači Vav desne i Vav lijeve*. Ovo je značenje za udvajanje, od riječi „udvojiti”. I iz ovoga, zbog snage ispravke Cimcum Bet, kada je došlo do povezivanja kvaliteta milost i kvaliteta sud, sud je postao blaži nego što je bio prije oslađivanja.
* Pogledati
Šamati 83 - link
Nakon toga, dva Vav sijaju u Malhut, što znači „skup slova Zajin”, što je Malhut, nazvana „sedma”, koja okuplja dva Vav unutar nje.
Sedmi
dan se naziva Gmar Tikun (kraj
ispravke), što se razmatra za kraj danā. Međutim, on takođe sija u šest hiljada godina. To je
značenje za šest radnih dana, koji se razmatraju za „koje je Bog stvorio da se
izvršava”*. I Šabat se naziva „odmor”
(kao što je napisano: „a sedmog dana On je dovršio svoja djela i počinuo”).
* Pogledati članak - link
Ovo se naziva Šabat, koji sija u šest hiljada godina, budući da se tada Šabat razmatra za odmor, što je poput osobe koja nosi teret i stane da se odmori na putu, da povrati snagu. Nakon toga, ona ponovo treba da nosi teret. Ali, na Šabat Gmar Tikun više nema šta da se doda. Tako, nema više rada.
Link - What the Twelve Challahs on Shabbat Imply
Нема коментара:
Постави коментар
Напомена: Само члан овог блога може да постави коментар.