четвртак, 28. октобар 2021.

Šamati br. 8 - RAZLIKA IZMEĐU SJENKE KEDUŠA I SJENKE SITRA AHRA


Razlika između sjenke Keduša i sjenke Sitra Ahra

Uslušano u mjesecu Tamuz (jul 1944. godine) 

Jehuda Leib Ha-Levi Ašlag (Baal HaSulam) 

Napisano je (Pjesma nad pjesmama, glava 2:17): Dok dan ne svane i sjenke ne odu (vrati se)…” Treba da razumijemo šta su sjenke”, u duhovnom radu, i zašto postoje dvije sjenke. Riječ je o tome da kada čovjek ne osjeća Njegovo Proviđenje, to da Stvoritelj upravlja svijetom na način – Dobro koje čini dobro, tada se on naziva sjenka” koja zaklanja sunce. I, kao što fizička sjenka, koja skriva sunce, ne proizvodi nikakve promjene na suncu i ne sprečava da sunce sija u svoj svojoj snazi – tako i čovjek, time što ne osjeća Njegovo Proviđenje, ne uzrokuje nikakve promjene Gore. Uostalom, nema promjena Gore, kao što je napisano: Ja svoje HaVaYaH ne mijenjam”. Umjesto toga, sve promjene događaju se jedino u primaocima.

U sjenci, to jeste u skrivenosti, mogu da se načine dva razabiranja. 

1. To je kada čovjek još može da nadiđe tamu i skrivenost koju osjeća, opravda Stvoritelja i moli Njega da mu On otvori oči i dȃ mu da razumije da sve skrivenosti dolaze od Njega. To jeste, Stvoritelj sve to uređuje za njega tako da bi on mogao da moli Stvoritelja za pomoć i da bi žudio da prione uz Njega.

To je tako, jer jedino kroz skrivenost i kroz patnju koju prima od Stvoritelja, čovjek će poželjeti da uradi sve što je u njegovoj moći da se izbavi iz takvog stanja. I, zbog toga što od Stvoritelja prima skrivenost i patnju, on će sigurno pribjeći poznatom lijeku: umnožiće svoje molitve da mu Stvoritelj pomogne i spase ga iz stanja u kojem se našao. U tom stanju čovjek još vjeruje u Njegovo Proviđenje.

2.To je kada čovjek dođe u stanje u kojem ne može da nadiđe i kaže da je svu patnju i bol koju osjeća njemu poslao Stvoritelj da bi iz toga imao razlog da se uzdigne na slijedeći nivo. Tada, Bože zabrani, on može da dođe u stanje jeresi. To je tako zato što on ne može da vjeruje u Njegovo Proviđenje, i prirodno je da tada on ne može da moli Stvoritelja i traži pomoć od Njega.

Slijedi da postoje dvije vrste sjenki. A značenje riječi: Dok (dan ne svane) i sjenke ne odu”, jeste da će sjenke nestati iz svijeta. 


Sjenka Klipa* naziva se: Drugi bog je neplodan i ne donosi ploda”. Dok se za Keduša kaže: [Što je jabuka među drvetima šumskim, to je dragi moj među momcima]; željeh hlada njezina i sjedoh; i plod je njezin sladak nepcu mojem”. Drugim riječima, sve skrivenosti i patnje koje čovjek osjeća njemu je poslao Stvoritelj da bi imao mjesto da radi iznad razuma. 
* Komentar rava Lajtmana sa bloga: Sjenka Sitra Ahra ili sjenka Keduša je jedna sjenka, jedno isto stanje. No, od osobe ovisi što će učiniti s ovim stanjem. Jer ova sjenka ili vodi do Svetosti ili do Klipa.

I, kada čovjek ima snagu da kaže da Stvoritelj sve to uređuje za njegovo dobro, jer samo na taj način on može da počne da radi zarad davanja a ne za svoju korist, tada čovjek dolazi do toga da razumije da se Stvoritelj naslađuje specifično iz takvog rada koji je u potpunosti izgrađen iznad razuma. 

I, čovjek više ne moli Stvoritelja da sjenke odu iz ovog svijeta, već kaže: Vidim da Stvoritelj hoće da ja služim Njemu na način koji je u potpunosti iznad razuma”. I tada će čovjek, za sve ono što radi, reći: Naravno, Stvoritelj uživa u ovom radu, i zašto bih ja brinuo ukoliko radim u stanju skrivenosti Lica”.

Napokon, čovjek hoće da radi zarad davanja, to jeste zarad toga da Stvoritelj uživa. I, zbog toga se on u takvom radu ne osjeća inferiorno, kao što bi se osjećao onda, ukoliko u stanju skrivenosti Lica Stvoritelj od njega, iz njegovog rada, ne bi imao zadovoljenje. Naprotiv, čovjek pristaje na upravu Stvoritelja, to jeste pristaje na način na koji Stvoritelj hoće da on, tokom rada, osjeća postojanje Stvoritelja, i na to pristaje svim srcem i dušom. Jer, on ne gleda na to čime može da nasladi sebe, već gleda na to čime može da nasladi Stvoritelja. Tako, čovjeku ova sjenka donosi život.

I, o tome je rečeno: Za sjenkom Njegovom žudio sam ja”. To znači da čovjek žudi da postigne takvo stanje kada će moći da nadilazi iznad razuma. Međutim, ukoliko se on ne trudi da tako radi u stanju skrivenosti, dok u njemu još postoji mjesto za molitvu da ga Stvoritelj približi, on propušta ovu priliku, te mu se tada šalje druga skrivenost, i on je u stanju dvostruke skrivenosti, kada ne može čak ni da moli. I, to je zbog grijeha, zbog toga što se nije, svom svojom snagom, naprezao da moli Stvoritelja. Iz tog razloga on dolazi u stanje krajnje niskosti.

Međutim, nakon što čovjek dođe u takvo stanje, od Gore će se smilovati nad njim tako što će mu ponovo dati buđenje od Gore. I, on će ponovo početi isti redosled od početka, dok se na kraju ne učvrsti u molitvi, kada će Stvoritelj uslišiti njegovu molitvu, približiti ga i vratiti izvoru.

Link - What Is the Difference between a Shade of Kedusha and a Shade of Sitra Achra


Нема коментара:

Постави коментар