
I uzmite sebi plod citrusovog drveta
Jehuda Leib Ha-Levi Ašlag (Baal HaSulam)
Rečeno je: „I uzmite sebi … plod citrusovog drveta”, što znači pravednik se naziva „drvo koje donosi ploda”. Ovo je sva razlika između Keduša i Sitra Ahra, o kojoj se kaže: „Strani bog je besplodan i ne donosi ploda”. Nasuprot tome, pravednik se naziva Hadar (citrus, ukras) zato što donosi plodove; i iz godine u godinu Dar (boravi) na svom drvetu.
I, ovo je razlog iz kojeg je napisano o Josifu: „on je bio taj koji je Mašbir (opskrbljivao) sav narod u zemlji”, jer on ih je Šover (snabdevao) plodovima koje je imao, budući da oni nijesu imali plodova. Od toga je svako osjećao svoje stanje, bilo da je na strani dobra ili na suprotnoj strani. Ovo je značenje za „Josif je sve hranio … hljebom, prema broju djece”.
Taf (djeca) se razmatraju za GAR, kao u rečenom: „i biće znak (Totafot) između tvojih očiju”, što je Tefilin glave. Iz ovog razloga se Josif naziva „najmlađi sin, mudri sin”. To je značenje za: „Ja sam vam poslat da održim Život”, što je „Svjetlost Haya” što se razmatra za GAR.
Ovo je značenje za stih: „Ja ti dajem jedan dio (Šehem) više nego braći tvojoj, koji sam uzeo iz ruku amorejskih mačem svojim i lukom svojim”. (Njegovi sinovi su uzeli dva dijela. I prema Rašiju, Šehem znači dio). To jeste, kroz njegove sinove, jer se sinovi nazivaju „plodovi”, i to je dao Josifu. Ovo je značenje za napisano o Saulu: „… za glavu je on bio viši od svih ljudi”, i ovo je značenje za: „Ti imaš plašt, ti budi naš vladar”.
Ovo je takođe značenje za: „Djeca, zašto ona dolaze? Da bi nagradila one koji su ih donijeli”. Pitao je: „Zašto im je potrebna mudrost, ako je akcija važnija od učenja?” On je odgovorio: „Da bi nagradila one koji su ih donijeli”, jer mudrost dovodi do akcije.
Što se tiče spora između Saula i Davida, Saul nije imao nijednu manu. Ovo je razlog iz kojeg je on jednu godinu vladao, i nije bilo potrebe da se dalje produžava njegova vladavina, jer je sve kompletirao u kratkom periodu. Međutim, trebalo je da David vlada četrdeset godina. David je bio potomak plemena Judinog, (a Juda je bio) sin Lein, što pripada skrivenom svijetu, dok je Saul bio iz plemena Benjamin, (a Benjamin je bio) sin Rahele, što pripada otkrivenom svijetu, i zato je bio suprotan Davidu. Zbog toga je David rekao: „Ja sam mir”, što znači da dajem svima i volim sve, „ali kada ja govorim, oni su za rat”.
Isto tako je i Avišalom bio suprotan Davidu. Ovo je značenje za grijeh Jerovoama, sina Navala: Stvoritelj ga je povukao za plašt i rekao mu: „(Pokaj se!), i ti, Ja i sin Jeseja (David) hodaćemo Rajskim vrtom”. On je pitao: „Ko će voditi?” I Stvoritelj mu je odgovorio: „Sin Jeseja će voditi”. Tada je on odgovorio: „Ne želim (da se pokajem)!”
Radi se o tome da je redosled stepena takav da prvo dolazi skriveni svijet, a zatim otkriveni svijet. Ovo je značenje za: „Ja imam dovoljno” (kao što je rekao Jakov), „Ja imam sve” (kao što je rekao Esav). „Dovoljno” označava stepen GAR, a „sve” označava stepen VAK. Ovo je takođe značenje za: „Kako će Jakov opstati, jer on je mali?”. Ovo je značenje da je Jakov uzeo pravo prvenstva od Esava. Nakon toga je njemu dato sve, jer imao je takođe i stepen GAR, što mu je došlo kroz Josifa, na način: „I Josif je opskrbio”.
To je značenje za „Lea je bila omražena”, iz čega dolazi sva mržnja i svi sporovi među mudrim učenicima. Ovo je isto tako značenje i za sporove između Šamaija i Hilela. U budućnosti, kada se dva tabora ujedine – tabor Josifa i tabor Jude – to je značenje za ono što je Juda rekao Josifu: „O, Gospodaru moj”, jer je tada bilo ujedinjenje Jude i Josifa. Ali, Juda mora da vodi.
Ovo objašnjava to da je sveti Ari bio Mesija sin Josifov (Mesija Ben Josif), i zbog toga je mogao da otkrije takvu mudrost, budući da je imao dozvolu otkrivenog svijeta. Taj spor dolazi od „i sinovi su se borili unutar nje (Rebeka)”, to jeste Esav je imao lijepu odjeću koju je imala Rebeka.
Link - 102. And You Shall Take You the Fruit of a Citrus Tree
Нема коментара:
Постави коментар
Напомена: Само члан овог блога може да постави коментар.