уторак, 11. јул 2023.

Šamati 83: VAV DESNE I VAV LIJEVE


Vav desne i Vav lijeve

Čuo sam 19. Adara, 24. februar 1943. godine
Jehuda Leib Ha-Levi Ašlag (Baal HaSulam) 

Postoji razabiranje Ze (to" u muškoj formi) i postoji razabiranje Zot (to" u ženskoj formi). Mojsije se razmatra za Ze što je Kraljev najbolji čovjek. Ostali proroci se razmatraju za Zot ili Koh (slova Kaf i Hey), što je značenje za Yadeha (tvoja ruka), i to je Vav lijeve. A postoji i razabiranje Vav desne. 

I to je značenje za skup slova Zajin”, koji sadrži dva Vav. To je značenje za „i jedan koji njih sadrži", što je trinaest, i razmatra se za kompletan stepen.

Postoji Vav desne i Vav lijeve. Vav desne naziva se Drvo Života”, a Vav lijeve naziva se Drvo znanja”, gdje je mjesto za čuvanje. Dva slova Vav se nazivaju dvanaest subotnjih hljebova (Halot)*, dva reda, po šest u redu, što je značenje za trinaest Tikkunim (ispravke), što je dvanaest i jedna koja njih sadrži, i naziva se Mazal ve Nakeh (sreća i pročišćen). 

*Hleb u obliku pletenice (tradicionalno se služi tokom Šabata) 

I isto tako sadrži trinaestu ispravku, nazvanu neće biti pročišćen", što je značenje za skup slova Zajin. Zajin je Malhut, koja njih sadrži unutar sebe. I, prije nego što čovjek  bude nagrađen sa neće se vratiti budali", naziva se neće biti pročišćen". A onaj koji je već nagrađen sa neće se vratiti budali" naziva se pročišćen". 

Ovo je značenje za: …otkriće okuse dvanaest subotnjih hljebova koji su znak na Njegovom nebu, udvojena i slaba" (u pjesmi „Ja ću pripremiti za jelo”). Isto tako je napisano: ona će biti krunisana slovima Vav, i skupom Zajin" (u pjesmi „Ja ću veličati pjesmom”). Krunisanje slovima Vav treba da tumačimo tako da je povezanost kroz dva Vav dvanaest subotnjih hljebova (što je dvanaest Halot) koji su znak na nebu.

Znak se naziva Yesod i naziva se udvojena i slaba”. To znači da su slova Vav udvojena: Vav lijeve se naziva Drvo znanja", mjesto za čuvanje. Tada ona postaju slaba (laka"), i tada se stvara prostor kroz koji je lako proći. Da nije bilo tog udvajanja sa Drvetom znanja, oni bi morali da rade sa Vav desne, koje se naziva Drvo Života”. A tada, ko bi mogao da uzdigne sebe i primi Mohin?  

Međutim, kada je u pitanju Vav lijeve, što se razmatra za čuvanje, čovjek se uvijek nalazi u toj formi. I zahvaljujući tom čuvanju, kada on na sebe preuzima Viši um, njegov rad je tada poželjan. Zato se i naziva slab" (lak) što znači da je lako naći mjesto za rad.

Ovo znači da u bilo kom stanju u kojem se čovjek nalazi, on može da bude sluga Stvoritelju, budući da čovjeku nije ništa potrebno osim da sve radi iznad razuma. Slijedi da njemu nije potreban Mohin da bi bio sluga Stvoritelju. 

Sada možemo da tumačimo ono što je napisano: Postavio si preda mnom trpezu, ali na vidiku neprijateljima mojim …" (Psalm 23:5). Trpeza" znači kao što je napisano „… neka je otjera iz svoje kuće. A ona je napustila njegovu kuću i otišla …” (Ponovljeni zakoni 24:1-2).  Šulhan (trpeza) je poput VeŠlaha (i otjerati) što znači izlazak iz rada. 

Treba da tumačimo da čak i za  vrijeme napuštanja rada, što znači u stanju pada, čovjek i dalje ima mjesto za rad.  Kada čovjek za vrijeme pada nadilazi iznad razuma, i kaže da su padovi njemu takođe dati od Gore, zahvaljujući tome neprijatelji bivaju uklonjeni. To je tako zato što su neprijatelji mislili da će kroz padove čovjek doći do krajnje niskosti i pobjeći iz borbe. Ali na kraju,  događa se suprotno neprijatelji bivaju uklonjeni.

Ovo je značenje za ono što je napisano: Trpeza koja je pred Gospodom", da precizno na taj način on prima Lice Stvoritelja. Ovo je značenje za potčinjavanje svakom sudu, čak i najstrožem, jer on u svakom trenutku preuzima teret kraljevstva nebesa. To jeste, čovjek uvijek nalazi mjesto za rad, kao što je napisano da je rabi Šimon Bar Johai rekao: Ne postoji mjesto gdje mogu da se sakrijem od Tebe". 

Link - Concerning the Right Vav and the Left Vav

 

Нема коментара:

Постави коментар

Напомена: Само члан овог блога може да постави коментар.